♥ Nur Fazlina Humayra ♥
Masa Laluu...
Sunday, January 26, 2014 • 2:02 PM • 0 comments

✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿
                                                       
                                                                        Aku harap, 
Satu hari nanti, 
Kau akan berdamai dengannya.

Hah? 
Apa benda pulak?

Masa lalu. Kesalahan lampau. 
Yang sudah tu sudah.
Tuhan tak suruh hukum diri sendiri macam ini.
Dah tutup buku lama, kena buka buku baru.

"Sangka buruk pada manusia yang cuba buat baik pada kau."
“Sangka buruk pada nikmat Allah pada kau.”
“Aku tak tahu apa yang jadi dengan hidup kau, 
dan aku tak gamak nak tanya. sebab aku tahu 
tak semua benda dan semua orang mahu bercerita”

Dear, masa lalu tu biar jadi pengalaman 
Jadi pengajaran.
Jadi penyuntik semangat. 
Jadi panduan. 
Bukan halangan.
Bukan tembok yang buat kau tak nampak masa depan.
Buat batu yang buat kau jatuh dan benci perjalanan.

Aib tetaplah keaiban.
Dosa tetaplah dosa.
Taubat ada.
Rahmat ada.
Ampunan ada.
Selagi nyawa kau ada.
Kau jangan nak putus asa macam ni, 
Tuhan tak suka.

Larut dalam penyesalan, jangan sampai membantutkan dan menghalang perjalanan.

Kalau berdiri pun kau tak mahu, 
Macam mana aku nak pimpin kau.

**Pipi rasa hangat.”


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link