Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Friday, July 20, 2012 | 2:59 AM | 0 Lovers
✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿


sahabat2 n akhowati fillah yg dikasihi dan di sayangi serta di cintai kerana Allah Ta'ala dan kerna agamaNya yg suci..dengan nama Allah Yang Maha Pengasih n Penyayang..pertama-tama sekali ingin ku panjatkan kesyukuran pada Yang Maha Mulia dan Maha Esa, ALLAH TUHANKU DAN TUHAN SEKALIAN MAKHLUK SELURUH ALAM atas limpah dan kurniaNya kepada kita semua umat Muhammad SAW yang tak terhingga dan tak terhitung banyaknya.. Allahu Akbar...Subhanallah..Alhamdulillah..segala puji bagi Allah, Tuhan seru sekalian alam.. 


sahabat2 semua..sy sebagai seorang hamba Allah yg masih belajr n sedang belajr n akan selalu belajar ilmu2 Nya, ingin mengucapkan SALAM RAMADHAN kepada semua Muslimin n Muslimat seluruh dunia..hee selamat menyambut Bulan yg penuh cinta Ilahi, bulan yg penuh Hikmah, Petunjuk, Hidayah, Baroqah n keampuan dari Allah Tuhan yang Esa..Bulan yg penuh makna bagi diri ini..bulan di mana aku mengenal apa itu erti sebuah pengorbanan dan penghijrahan..Ramadhan 2010..tetap dalm ingatan..jiwa,ruh n jasad..qalbu yg selalu merindui bulan mulia..alhamdulillah Ya Allah...kau dekatkanku pada Ramadhan lagi...moga umurku dipanjangkan hingga ke Ramadhan ini dan kekal ke akhir Ramadhan...ku syukuri segala nikmat dan kurniaan dariMu yg tak mampu untuk ku balas...Allahu Rabbi..Kau Tuhan Yang Maha Pengasihani..


sahabat2 yg dikasihi Allah..mari kita muhasabah diri dan banyak2 berdoa pada Allah agar kita di sampaikan pada Ramadhan..banyaklah memohon dan berharap pada Allah agar kita di panjangkan umur berpuasa sebulan di bulan Ramadhan ini dengan penuh kerendahan hati dan ikhlas hati, tabah dan sabar kerna Allah Taala... banyakkan harapan dan doa untuk bertemu dgn lailatul Qadar..malam yg dinanti-nanti, di tunggu- tunggu dan di cari-cari oleh semua yg mencintai Allah... persiapkanlah diri untuk menghadapi bulan yg penuh Barokah n Petunjuk..Bulan Al-Quran di turunkan..Allahu Rabbi... betapa aku syukuri segala yang KAu beri.. akan ku ingat sampai mati...cinta dan rinduku pada Ramadhan tak terucap,hanya Allah saja yg tahu segala yg tersirat dan tersimpan rapi d kalbu..Allahu Akbar..Allah Maha Besar..Allahu Rabbi..Allah Tuhanku..


sempena Ramadhan yg bakal tiba, sy ingin memohon maaf atas segala kesilapan,kekhilafan,dan kesalahan sy pada semua yg mengenali diri ini..sering aku terfikir,,bagaimana jika ini Ramadhan yg terakhirku? bagaimana kah aku ingin bertemu dan berhadapan dengan Allah Tuhanku andai aku banyak melakukan kesalahan pada saudara2 seagama dgnku? layakkah aku bertemu dgn penghuluku, Muhammad SAW, andai aku dibenci dan di musuhi? 


Allahu Allah..Allahu Rabbi..Allah Tuhanku...ampunkan aku dan lembutkan hati2 saudara seagama danganku agar kami saling memaafkan n meminta maaf..saling kasih-mengasihi hanya kerna ingin memenuhi hak2 sesama Muslim..hanya demi menjaga keindahan n kesempurnaan agma Mu...hanya demi meraih redha dan kasihsayang dari Mu, Ya ALLAH...ampunkan kami semua umat kekasihMu yg tercinta..umat terakhir yg menapak di bumi Mu...umat yg byk lalai n sering leka dgn dunia yg disediakan sbgai ujian terbesar.. Allah Tuhanku...ampunkanlah kami semua dan sampaikanlah kami pada Ramadhan....jika kami telah sampai kepadanya, maka Kau kekalkanlah kami di dalamnya dan pertemukan kami semua dgn lailatul Qadar.. ampunkan dosa-dosa kami yg menggunung..ampunkan segala kesilapan kami yg selalu lalai dan alpa dgn keindahan dunia yg sementara...sesungguhnya, cinta dan redha Mu yg kami dambakan, Ya Allah... tambahkanlah petunjukMu ke atasku,ibubapaku,keluargaku,saudara2ku,sahabat2ku,akhowat2 yg aku cintai semuanya..bimbinglah kami semua ke jalan yang diredhai olehMu...bawalah kami semua ke jalan yg benar..jalan yg lurus yangmana pengakhirannya hanyalah kegembiraan bertemu denganMu...Allah Tuhanku.. sampaikan kami semua padaMu..jadikanlah kami d antara hamba2 yg didekatkan padaMu di sana nanti, tergolong dalam golongan yg di dekatkan/golongan kanan..yang dapat melihat keindahan n kesempurnaan Wajah Mu..yg dapat mendengar suaraMu..yg dapat menyahut salam penuh kasih dan mesra daripada Mu Ya Allah.. T_T... perkenankanlah doa2 kami Ya Allah...perkenankanlah...T_T


Dia Yang Mengajarku apa itu RAMADHANDia YAng mengajarku apa itu HIDAYAHDia Yang Mengajarku apa itu PENGHIJRAHANDia Yang Mengajarku apa itu PENGORBANAN




0 Comments posted :

Post a Comment