♥ Nur Fazlina Humayra ♥
chocolate dari seorg sahabat :)
Monday, July 9, 2012 • 8:32 PM • 3 comments


✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿

hye3,,,,,harinieeeeee nak citer pasal seseorggg lahhhh,,,haha,,,
oke mule2 saya nakkkk bg dua hadis untuk korang,,baca yer syg,,:)

 (Pada hari kiamat kelak) orang yang bersahabat saling bermusuhan di antara satu sama lain, kecuali orang-orang yang bertaqwa." (al-Zukhruf:67)

"Seseorang itu dikenali berdasarkan sahabatnya, maka berwaspadalah / bersikap bijaksanalah dalam memilih sahabat." (Riwayat Ahmad)

k,,,baca hadis pun awak2 da tawu
saya nak citer asal apa kan..:)
dia nie seorg perempuan,,,sama umur dgn saya,,
dudukkkk sebelah sy dalam kelas,,haha,,
rapattt gilerr kan,,seemuaaa sama,,,
mcm kembarr x?hahaha
kkkk,,hmmmm harinie hari isnin,,,
mcm biasa lah kan dlm kawan2 sy yg paling 
"awal" dtg sekolah,,ahhaha..
then mcm biasa lah kan,,,setiap pgi kalau kitaorg
jumpa,,kitaorg bg salam,,da jd kebiasaan,,Alhamdulilah,,

Abu Dzar meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Jangan engkau memandang kecil perbuatan yang baik, walaupun sekadar bermuka manis apabila bertemu dengan sahabat” Riwayat Muslim)

tgh2 sembg tu,,tbe2 coklat hati sy tu ckp
AWAK ..SAYA ADA SESUATU UNTUK AWAK..
dia keluarkan something dari bagg dia,,
subhanallah,,seyes terharu sebenarrnya bila dia bg 2 coklat,,
hahaha,,sweettt sgt2,,,,,,,
waktu tuhh sy hanya mampu tersenyummm jer..:)
happy sangatt,,,
waktu dalam kelasss boley pulakkk dia tanya
napa awak terharun bila sy bg tu?
pastu sy ckp
bg apa?
pstu dia ckp..
alahh tu lah,,,,haha nampak lah muke dia malu,,
hahahhahaa comell lah jugak,,:p
pastu sy jwbb ye lah bende apa?kita x tawu..
pastu dia ckp,,alah coklatt tu lah,,
pastu sy lupe sy jwb apa,,,
apa2 pun,,thxx sahabat ku syg,,
lebiuuu syg,,
alhamdulilah,,sy hapiii sgt2 sebab dikurniakan shbt seperti dirimu,,
sy bahagia,,,
hadis untuk awak syg..
“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud)


saya nak bg tawu nie,,jappp......maluuuuu nie,,hahaha
>.<,,,(hidung merah)
haha
saya sayang awak sahabat,,\syg dirimu kerana Allah...
wahai sygg ingat taw .

 Rasulullah s.a.w. bersabda: Allah s.w.t. berfirman:
“Orang yang berkasih sayang kerana Allah, orang yang saling berziarah kerana Aku (Allah), orang yang saling berbelanja membelanja kerana Aku(Allah), orang yang saling berhubungan kerana Aku(Allah), mereka semua berhak mendapat kasih sayangKu (Allah)” (Riwayat Ahmad)
oke,,,cukup lah,,,tak mau ckp lebih2 nnty awakkk malu n
bangga,,keh3,,,hahaha,,papepun thxx 4 d chocolate...
its soo yummy...:)





“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link