Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Saturday, December 10, 2011 | 5:13 AM | 1 Lovers




~..Bukan TIDAK SUKA..bahkan jauh sekali ingin MEMBENCI, saya cuma TIDAK KUAT ingin menolak rasa yang kadang-kala menerpa..lantas kerana itulah saya MELARIKAN DIRI kerana saya tahu saya bukanlah SRIKANDI yang TEGUH imannya di hati..saya cuma HAMBA yang kadang-kala jatuhnya tidak diingini, saya tahu amat SUKAR bagi kamu untuk mengerti..andai kamu ingin melarikan diri, tiada lain saya HARAPKAN melainkan diredhakan hati kerana saya tahu RENCANA Illahi adalah sebaik-baik KETETAPAN buat diri..~

Lantas, SIAPALAH saya untuk MENYANGGAHI?

>>> Andai ingin MENANTI..janganlah kamu MERAPATI kerana saya pasti MENJAUHI..bukan kerana membenci tetapi kerana saya bukanlah srikandi yang TEBAL imannya di hati..buat HATI yang MEMAHAMI, pergilah di kau mencari REDHA Illahi..terima kasih kerana MEMAHAMI..(✿◠‿◠)

..Maka jika nantinya kita TIADA JODOH, mungkin saya tidak cukup baik untukmu..pasti ada WANITA lain yang LEBIH BAIK untukmu..dan YAKINLAH, jika memang diriku adalah pasangan dari tulang rusukmu, maka tanpa kamu minta untuk tidak BERKENALAN dengan orang lainpun, saya akan TETAP menjadi pendampingmu..kerana saya yakin TULANG RUSUK tidak akan
BERTUKAR..(✿◠‿◠)

ܓ..Kalau BERJODOH tidak ke mana..walau jauh, Allah dekat, dekat dan dekatkan lagi..sungguh, ATURAN Allah tidak dapat kita jangka..tinggal kita saja yang PERLU meminta dengan bersungguh-sungguh agar Allah BUKAKAN hati dia untuk melamar kita..ܓ

Kerana Allah lah Maha Kuasa MEMBUKANYA..kita, senyum...biar HATI sahaja yang BERBICARA..(✿◠‿◠)

~..Biarkan aku BELAJAR cinta sejatiNya terlebih dahulu..hingga saatnya tiba nanti, aku tidak salah dan ragu MENCINTAIMU..dan aku sudah MAMPU mencintaimu bukan keranamu tetapi KERANANYA..~

>>> Semoga aku adalah salah satu PEMILIK dari hati-hati yang DIJAGA
Allah..(✿◠‿◠)

Ada HAMBA ALLAH pernah berkata pada saya :
“Jangan risau pasal JODOH, semua INSAN telah ditetapkan PASANGAN masing-masing, sedangkan selipar jepun pun kena ada sebelah kanan dan kiri..”

>>>It was really funny but i got the MESSAGE..(✿◠‿◠)

ܓ..CINTAI Tuhanmu dahulu dan AKRABLAH bersamanya dengan jalan-jalan yang ada...bila kamu menjaganya, Dia akan menjaga dirimu nanti..mudah-mudahan akan Dia titipkan INSAN yang lebih BAIK untuk menjaga kamu suatu hari nanti..ܓ

.dua bilah kayu disatukan dengan paku..dua ketul bata disatukan dengan simen..dua hati disatukan dengan apa?

>>>Jawabnya, dengan IMAN..

Dua HATI yang BERIMAN akan mudah disatukan..(。◕‿◕。)

Jika dua hati MENGINGATI yang SATU, pasti mudah keduanya BERSATU.”
(Ust. Pahrol Mohd. Juoi)




 ..izinkan aku mengecewakanmu di DUNIA, agar kau TIDAK KECEWA keranaku di AKHIRAT sana..

>>>Mungkinkah ada ESOK untukku ukirkan KALIMAH..menjadi ARCA pembuktian pengabdian CINTA..gerimis menitis gugur membasahi bumi bagai menangisi sebuah cerita hati..ܓ

..Jika seseorang HADIR dalam HIDUP kamu dan menjadi SEBAHAGIAN daripada kamu, tetapi atas SEBAB TERTENTU dia TERPAKSA PERGI, JANGAN terlalu
SEDIH, TERIMALAH KENYATAAN itu dan SEKURANG-KURANGNYA dia PERNAH
MEMBAHAGIAKAN kamu..

bagi pasangan kekasih yang sedang BERCINTA, mereka selalu menyebut ‘aku CINTA padamu’ kepada pasangan mereka..tetapi seringkali kita LUPA bahawa terdapat pengakuan yang lebih BAIK dan BERMAKNA iaitu :

 TIADA yang ku CINTA selainMU ya ALLAH..
 TIADA yang ku SEMBAH melainkanMU ya ALLAH..
 TIADA kehidupan yang ABADI selain BERSAMAMU ya ALLAH..

PENGAKUAN dan UCAPAN yang sering kita keluarkan, yang selalu kita ungkapkan ketika dalam SOLAT, dalam DOA, ketika menjalani KEHIDUPAN ini..dan juga semasa kita masih di ALAM ROH lagi..yang telah kita janjikan kepadaNYA tetapi mengapa sering kita mungkiri, sering kita ingkari dan melebihkan makhlukNYA selain daripadaNYA?¸.•*´¯)

p/s : telahku susun CINTA ini..buat Dia yang Maha Satu..telahku AKUI rasa ini dari balik jiwa yang PASRAH hanya padaMu ya Rabb..TERIMA KASIH akan cinta hakikiMu yang MENGALIR bersama DARAH ini dan BERDENYUT bersama NADI ini..(◠‿◠✿)



1 Comments posted :

Anonymous Anonymous said... September 22, 2012 at 7:56 PM

ﺃﻟﻠﻪ ﺍﻛﺒﺮ ..ﺳﻤﻮﻛﺎ ﺍﺧﺘﻲ ﺩﺭﺣﻤﺘﻲ ﺳﻠﺎﻟﻮ,.

Post a Comment