♥ Nur Fazlina Humayra ♥
Bila sy suka someone..^^
Saturday, June 23, 2012 • 9:42 PM • 5 comments



saya suke someone,mula2 krana sy sgka dy mjaga bts pgaulannya dgn prmpuan,,tp x..even dy suke kwn sy,,sy juz hampa sbb dy x mcm yg sy sngka,,,tp skrang sy da xde hati kt dy,,maybe dy rse sy suke dy lg..but sorry i don't like u anymore...please jgn anggap sy suke awk lg.

n now sy sdar,,klau kite sukekn seseorg pndamlah dlm hati...jgn luahkan even kt kwn2..cam2 kbaikannya..klau kite meninggal,kite mati syahid InsyaAllah...n mgkin ia akn memudahkan lg utk kite lupaknnya bile kite kcewa.kwn sy kata:klau kita tnampak org yg kita suka,istighfar byk2 dan org yg tlalu bharap adlh org yg mudah kecewa...(klau la sy mampu buat cmtu...)
lgpun..

couple dlm islam tetap haram even kite jdkan ia sbg cinta islamik.sbb copule ialah aktiviti yg mghampiri zina.klau kite bercinta,kite zina pd hati sbb memuja-mujanya,mrinduinya,lidah dgn mngucapkan kata2 manis,mata dgn mlihat aurat yg bkn halal bg kite,kaki dgn mlgkah k tempat maksiat...
barula sy tau tntang ni semua,,sbb before this sy x pnh tau..
so sy sdr..bile sy sukekan seseorang,sy tlh bzina hati,,sbb sy rindu dy,puji n kagumi dy,hgga sy lalai n leka.


andainya ade org yg mnyimpan prasaan pd sy,,dn yakin sy jodoh dy slps dy solat istikharah,,

sy hrp dy pinang sy,,n then btunang utk bberapa bulan,wktu tu adlh wktu yg baik utk saling mngenali latar blkg masing2.
.kmudian nikah..n lastly,,,bercinta slps nikah,,
this is because..in Islam NO COUPLE BEFORE AKAD NIKAH



n bila walimatulurus,,sy xnk  buat prsandingan,sy x nk ade karaoke sbb karaoke mbawa kpd maksiat,sy bdosa andainya sy mnyediakan laluan kepada maksiat,so,sy nk lgu nasyid je,
tp sblum tu mas kahwin x perlu mahal2 insyaAllah,,sbb sy ade dgr ceramah dlm al-kulliyah,,wanita yang mulia ialah wanita yg mas kahwinnya rendah,,ini sbb,supaya x mmbebankan bakal suami..x silap sy laa..


“Daripada Aisyah, Rasulullah s.a.w bersabda bermaksud: ‘Sesungguhnya nikah yang paling besar keberkatannya ialah yang paling murah (rendah) maharnya.’” (Hadis riwayat Al-Baihaqiy)
Saidina Umar berkata: “Awas! Janganlah kamu melampau dalam memberi mas kahwin kepada wanita kerana sesungguhnya jika wanita itu seorang yang mulia di dunia atau seorang yang bertakwa di sisi Allah, nescaya Rasulullah s.a.w orang yang paling utama berbanding kamu dalam memberi mas kahwin yang banyak.


Nabi SAW bersabda yang bermaksud: “sesungguhnya wanita-wanita yang yang paling diberkati dan menjadi keutamaan adalah yang paling rendah mas kahwinnya”(Riwayat Ibn Hibban)Dalam sebuah hadis lain yang bermaksud: “sebaik-baik kamu ialah yang paling mudah mas kahwinnya”((Riwayat Al-Tabarani).Hadis marfu’ namun lemah pada sanadnya)Juga hadis lain yang bermaksud: wanita-wanita yang paling diberkati dalam kalangan umatku adalah yang paling rendah mas kahwinnya”((Riwayat Ahmad)namun masih lemah pada sanadnya)

tp bkn skrg,,lps habis blaja :)

mak sy nk sy dpt calon suami yg dpt mbimbing sy,yg boleh mjadi imam,boleh mngaji,rajin k masjid,jge bts pgaulan,berilmu,beriman n ekonomi kukuh,,sbb mak nak anknya hidup senang,tp bkn bererti mewah.

sy pun harap dpt jodoh yg cam mak sy harapkan..sy dpt rse sy syg n cinta jodoh sy tu even sy  x pernah tau siapa dy..hehe


sy nk cinta tu kekal smpy tua

but before everything begin...:


^-^
sekian shj luahan n angan-angan sy


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link