Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Friday, February 17, 2012 | 9:07 PM | 0 Lovers
  

Aku menjadi seorang yang seolah-olah bisu, 
Namun kata hati aku mampu mengungkap segala rasa.
Aku menjadi seorang yang seolah-olah buta, 
Namun mata hati aku dapat melihat & menilainya.

Aku lebih rela jadi 'si bisu',
Kerna aku tak mahu kata-kata dari hati menggoyahkan iman kamu,
Aku lebih rela jadi 'si buta',
Kerna aku tak mahu pandangan mata itu dikaburi dengan syaitan si pendusta.

Sejauh mana aku cuba berlari,
Hati aku tetap diuji,
Sejauh mana aku cuba meninggalkan,
Hati ini tetap rasa memerlukan,
Kerna aku manusia normal,
Punya hati & perasaan.

  

Namun aku sedar....
Hatiku sangat halus & rapuh,
Imanku ibarat roda yang kadang di atas & kadang dibawah,
Sedaya upaya aku mahu menjaga,
Agar ALLAH sentiasa merahmati & meredhai kita.

‎"Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita, ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.." 


0 Comments posted :

Post a Comment