Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Tuesday, January 10, 2012 | 12:07 AM | 0 Lovers


Aku berjalan terus untuk menghadapi ujian dariMu
Kaki yang sentiasa kuat

aku melihat tanah yang kering
aku melihat pokok-pokok yang sudah tidak lagi berwarna hijau
aku melihat rumput-rumput juga seperti dahagakan air

apakah tanahnya tidak subur?
tapi; jika tidak subur kenapa masih ada pokok ditengah-tengah padang yang luas itu?
adakah mereka bahagia?
adakah mereka sedih?

Apakah yang terbuku dalam kehidupan yang tidak berkata-kata itu?
Alangkah sedihnya aku melihat kekeringan yang melanda
tetapi...
Mesti ada hikmah disebalik itu
Unik sekali penciptaanMu dan kejadianMu

Aku melihat kanak-kanak kecil berlari keriangan
berlari diatas padang yang terik dan panas
dengan berpakaian serba kekurangan
sudah makankah mereka?
sudah tidur dengan lenakah mereka?
sudah dapatkah apa yang mereka inginkan?

bertubi-tubi soalan yang terbuku dalam hati ini
tidak dapat menjawab persoalan-persoalan itu;
lemahnya diri aku ini;
aku hanya mampu berdoa moga itulah yang terbaek untuk mereka;
Tabahkanlah hati kanak-kanak kecil itu dalam mengharungi kehidupannya

Makin aku berlari;
aku melihat bukit-bukit yang tinggi ;
terlintas dalam fikiranku tentang cerita-cerita Rasullah;
berperang dalam keadaan panas terik?
dalam keadaan tidak wujud teknologi?

Betapa tegar dan kuatnya hati-hati mereka;
kuatnya iman mereka padaMu;
dan yakinnya pada kewujudanMu

hati aku?
tidak sekuat hati-hati mereka;
tidak sekuat pokok-pokok yang berada ditengah-tengah panas itu;
terasa kerdil dan hina bila melihat sekelilingku begitu kuat dari aku

Ya Allah~!
aku tidak mampu berkata-kata
terima kasih untuk semuanya~


0 Comments posted :

Post a Comment