♥ Nur Fazlina Humayra ♥
hah ada satu cerita.. cerita tentang kasih sayang dan rumput?? ada kena mengena ker??
Friday, March 4, 2011 • 6:01 PM • 0 comments


hahaha!!

aku x brapa ingt pasal cerita ni.. tapi sesorg pernah ceritakan cerita ni kat aku.. dan aku ingt sampai sekarang dan aku cuba amalakan...

cerita nye mcm nih.. di sebuah bilik darjah tingkatan 5 di sebuah sekolah

cikgu : disbabkan kita dah hujung tahun.. kita pon da xda topic tuk di bincangkan hope sume bersedia lah untuk SPM nanti dan sy harap kamu semua berjaya ok.. buat kerja masing2 k..

tetiba seorg murid bangun dan mintak cikgu tu supaya bincangkan satu topic secara bebas..

cikgu : huu?? hmm baiklah.. topic apa yg kamu nak bincangkan..


murid2: Cikgu,mcm mana kte nk plih seseorang yg terbaek sbgai org yg pling kita syg?mcm mna juga kasih syg itu nk berkekalan?

cikgu: hmmm.. baiklah. cikgu nak kamu semua turun ke padang sekolah sekarang.. jom

murid:??????????????

maka semua murid2 pon turun ke padang sekolah berkenaan

cikgu: ok ada sesiapa nak jadi sukarela tlg cikgu..

maka murid2 pon riuh tuk menjadi sukarela.

dan cikgu hnya pilih satu org sahaja..

cikgu:ok kamu ikut ape yg cikgu suruh.. kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu.. kamu pilih yang paling cantik tampa menoleh ke belakang walau sekali pon.. dan petik satu rumput yang paling cantik untuk dibawak tunjuk pada cikgu.. ok

murid:?????? hmmm baik cikgu

maka murid pon berjalan la hingga ke hujung padang dan kerap kali tberhenti seketika dan kemudian meyambung semula pejalanan nyer

15min kemudian pelajar tersebut pon balik... dgn tangan kosong..

cikgu: knpa kamu tidak bawk balik rumput pilihan kamu??

murid:td smase sya bjalan,sy crilah rumput yg pling cntik.mmg ad byak yg cntik tp ckgu ckp petik yg pling cntik maka sy pun terus bjalan ke dpn smbil mncari yg pling cntik tnpa mnoleh ke blkg lg tp smpai di pnghujung pdg,sy xjmpe pun yg plig cntik, mungkin ada di antara yg dblkng sy td rmput yg pling cntik tp da ckgu ckp xblh menoleh ke blkng smla,jadi tiadalh rmput yg boleh sy petik..

Cikgu;" Ya itulah jwapannye, mknanye apabila kita tlh berjmpa dgn ssorg yg kita syg,jgn lah kte mncri lg yg lbih bek dri itu..kte patut hrgai org yg berada ddpan kte dgn sbaiknya,jgn kte mnoleh ke blkng lg krana yg da berlaku ttp berlaku.smoga yg belalu tdk brulang dan ingatlah org yg plng kite syg itulah yg pling baik.mahupun nk ikutkn byk lg yg lbeh bek seperti rumput tdi...


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link