♥ Nur Fazlina Humayra ♥
Adakah MEMILIH kawan itu HARUS atau WAJIB?
Saturday, March 19, 2011 • 7:55 PM • 0 comments

KAWAN - Siapa tak kenal maksud kawan? Sila masuk TADIKA dan blaja semula ABC sampai Z serta ALIF ba ta pastu angap la baru nk bermula kehidupan... kita PRA-MATANG pun tak lepas lagi.. hihi.. Gurau jerkk.... Okeh, kat sini bkn nk cite pasal maksud atau apa2 cuma pendapat kter dlm kehidupan berkawan. kter memang banyak lalui pengalaman bab berkawan... Macam2 bangsa dan budaya.. Kadang2 terikut gak cara mereka berbual.. best jugak..
Okeh.... Adakah korunk tahu kawan korung kategori yg mcm mana?
Adakah korunk Berkawan dengan mereka kerana :

-Terpaksa sebab xda kawan
-Sengaja mengambil kesempatan
-kawn tu banyak duit so bole kikis
- menumpang glamer semata
-keselesaan masing2
-memang sejiwa dan sekepala
-tidak suke mencarut
-merokok dan boleh pow sket.
-cun/hensem jer
- dan lain2...

Masih banyak lagi pilihan dan jawapan yg dtg dr pengalaman sendiri... Pernah tak korunk terfikir bahawa : cth

'BERKAWAN DENGAN ORG YG SUKE MENGUMPAT DAN MENGEJI ORG LAIN.."

Pernah jumpa tak kawan yg jenis mcm ni? kalau pernah, sila tinggalkan... TIDAK mustahil dia akan mengutuk dan mengumpat korunk seperti mana dia buat kat org lain.. TETAPI jika korunk 2x5 macam tu, Bermakna, sgt lah rosak diri korunk. JARANG atau SUKAR skali utk kita memilih kawan JAHAT melainkan kita skali JAHAT. Korunk yg menentukan siapa diri korunk sebenar dan Jenis kawan2... Berkawan biarlah berkawan.. tetapi, Jangan terlalu rapat dengan org yg sebegini.. Yang baik, kita ikut.. Yang jahat, kita elakkan dan jangan masuk campur.

Seperti sy, bukanlah sy seorg manusia yg sempurna tetapi jika ianya berlaku, tegur2 la yaa... kawan2 pun ambil inisiatif tegur kesalahan kawan2 jika anda sygkan kawan2 kerana sy seorg yg mengambil berat terhadap kawan2 JIKA kawan2 baik dan rapat ngan saya.. itu bukan pasti tetapi janji. Diharap tahun 2011 ni mengubah sy menjadi yg lebih positif dan kurangkan segala aktiviti yg tidak sihat.. love u guys..





“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link