♥ Nur Fazlina Humayra ♥
susahnyaaaa nak cari zauj mcm nia,, Allah..
Sunday, September 8, 2013 • 4:51 PM • 4 comments

✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿




Sepasang Suami Isteri "Sweet Couple"
sedang berjalan sambil berpegangan
tangan.. Tiba2 si Isteri bertanyakan
soalan pada suaminya...

ISTERI: Abg, bila kita jalan mcm nie,
semua org memerhatikan kita kan?
Msti mereka pelik kenapa lelaki
sehensem abg memilih saya yang
serba kekurangan ni sebagai isteri
abg...

SUAMI: Kenapa sayang cakap mcm tu??
Sayang kan isteri abg, biar lah apa org
nak cakap pun... (senyum)

ISTERI: Sayang tahu tu, tapi sayangkan
tak secantik perempuan2 lain, badan
gemok, kulit gelap, pendek,. Rasa mcm
tak layak jadi isteri abg... (Dgn nada
yang sayu)..


SUAMI: (sambil mengenggam erat tgn
isterinya) Sayang, nie lah yg dikatakan
JODOH... ALLAH dah tentukan sayang
jadi milik abg, abg REDHA... Dan untuk
pengetahuan sayang, abg pilih sayang
sebagai isteri abg bukan kerana paras
rupa, bukan kerana harta tapi kerana
agama yg ada pada sayang..kali
pertama abg tgk sayang, abg yakin
sayang boleh jadi isteri yg terbaik
untuk abg tempuhi dunia nie... dan
bila abg pandang muka sayang masa
tu, nmpak wajah keibuan pada
sayang....

ISTERI: Tapi abg........

SUAMI: (menutup mulut isterinya) Tak
de tapi-tapi, Sayang adalah AMANAH
dari ALLAH,. Apa pun yg org nak cakap
abg tak kisah, apa yg abg tahu, abg
BAHAGIA ada sayang disisi, sbb sejak
kita nikah abg dah ada teman untuk
menghafal al-quran, abg dah ada
teman untuk mengaji dan abg dah ada
teman untuk Tahajjud di sepertiga
malam... sayang ingat senang ke abg
nak cari isteri mcm sayang????
susah tau...

ISTERI: memandang suaminya dengan
air mata berlinangan dipipi..

SUAMI: Alolololo... isteri abg nngis
ye??? (smbil kesat air mata isterinya)..
Abg tahu abg hensem (cewahhhh,
hehehe) , dan abg tahu abg boleh
dapat perempuan2 yang cantik, tapi
abg tak nak ikut NAFSU, lumrah lelaki
inginkan teman hidupnya secantik
bidadari, tapi abg tak kejar semua tu,
semua tu hanya didunia.. abg nak
kejar JANNAH bersama2 isteri abg yang
comey nie... abg tahu isteri abg nie
mampu jadi bidadari abg yg paling
cantik untuk abg dan anak2 nnti...
InsyaALLAH di syurga nnti juga... kan
sayang kan???

ISTERI: InsyaALLAH abg, trima kasih
(nangis)
SUAMI: Dah la tu syang, jgn nngis dah
tau.. Jom ikut abg g masjid, kita g
taman2 syurga, malam nie ada kuliah
kat masjid..

ABANG SAYANG ISTERI ABG.... (^^ ,)
Allahurabbi...








“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link