♥ Nur Fazlina Humayra ♥
Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan ..
Wednesday, November 7, 2012 • 5:04 PM • 0 comments

✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿


Bulan 1: Bu , panjang adik cuma 2cm , tp adik
sudah ada dalam badan ibu .. Adik syg ibu , bunyi degupan
jantung ibu menjadi musik terindah yang mnemani adik di sini .. 

Bulan 2: Bu , adik dah boleh merasa jari
jemari , disini terasa hangat bu , nanti kalau
adik dah keluar , ibu janji nanti kita main
sama2 ye .. 

Bulan 3: Bu , biar pun adik blm tau jenis jantina
adik , tp apapun adik harap ibu & ayah bahagia
apabila adik dilahirkan .. Jgn menangis ya bu ,
kalau ibu mnangis , adik juga ikut menangis .. 

Bulan 4: Bu .. rambut adik dah mula tumbuh ,
adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri
dan kanan .. 

Bulan 5: Bu .. tadi jumpa dokter ya , doktor
cakap apa ..? Αpa benda D&E tu bu .? Αdik tak
kan di apa-apa kan ya bu ..? 

Bulan 6: Ibu jumpa dokter tu lagi ya ..?
Bu ,tolong bagi tau doktor tu , adik di sini sihat-
sihat je ..! Tapi kenapa doktor tu masukkan
benda tajam ..? Benda tajam tu mula
memotong rambut adik , bu tlong adik , adik
takutt .. Benda tajam tu pula memotong kaki adik , sakiittt bu .. Walaupun adik dah tiada
kaki , adik msih ada tangan yg boleh memeluk
ibu .. Bu, kenapa benda itu skrg memotong
tangan adik , ibu tolong adik .. Adik janji tak
akan nakal-nakal dengan ibu .. Tapi , biarpun
adik sudah tiada tangan dan kaki , adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman
ibu , mendengar suara ibu , tapi .. Benda itu
skrg sdh mula memotong memutuskan leher
adik , ibuuuuuu .. Maaf bu .. Beri lah adik
kesempatan hidup , adik syg ibu , adik teringin
nak memeluk ibu .. 

Bulan 7: Bu , adik di sini sihat-sihat je, adik dah
berjumpa dengan Tuhan di Syurga , Tuhan
telah mengembalikan semua organ tubuh adik
yang dipotong benda tajam itu , Tuhan telah
menyuruh bidadari menjaga , memeluk ,
memegang tangan , menggendong adik dgn lembut , dan lalu Tuhan membisikan memberi
tahu apa itu D&E .. 

Kenapa ibu tetap
melakukannya ..? Kenapa ibu tak nak bermain
dengan adik ..? Αpa salah adik bu ..? Ibu
bertaubat ya , semoga Tuhan menempatkan
ibu di sini , nanti kita main-main disini , dan jangan lupa , ajak ayah juga ya bu .. ♥ 

# terlalu cepatkah seorang bayi yang belum
smpat di lahirkan ke dunia ini mendapatkan
perlakuan sekeji itu dari ibu bapa
kandungnya ..??? Allahurabbi ~ sedihnya bila membaca situasi
ini .. buat renungan kita bersama ... :'(



“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link