Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Wednesday, August 8, 2012 | 10:08 PM | 0 Lovers

✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿

alhamdulillah.. banyak perkara yang saya belajar kebelakangan nie..baru2 ini,, diri ini tersedar banyak perkara n pengajaran yang saya dapat melalui yang orang sekeliling.. benarlah kita jangan terlalu cepat mengeluarkan kata2. berfikir sebelum berkata2 kerana sebenarnya Allah akan menguji apa yang akan kita katakan terlebih dahulu.. samada niat kita, perkataan yang diucapkan, setiap nasihat yang kita berikan pada orang lain, semuanya Allah akan uji balik samada kita benar2 berpegang pada apa yang kita ucapkan.samada benar2 atau tidak hati kita ikhlas atas apa yang kita ucapkan...Allahurabbi... mintak dijauhkan dengan perkara2 sebegini..mohon diberi keteguhan hati.. sungguh.bimbang diri ini tersalah langkah.. =_=

alhamdulillah. diatas nikmat Allah.. ujian n nikmat datang silih berganti. membuatkan diri ini lebih mengerti. lebih bersyukur dengan setiap perkara yang berlaku..mujur dihadirkan juga sahabat2 yang menjadi penguat diri. segalanya terasa indah.. syukur kerana Allah hadirkan rasa nikmat sebuah ukhwahfillah..dulu terasa keseorangan. sendiri. alhamdulillah. Allah mengerti lalu dihadirkan mereka yang kini ada mereka yang saling mengingati dan menasihati.. 

“Dalam jantung hati ada keserabutan yang tidak dapat dibersihkan melainkan dengan mengadap Allah, padanya ada kesunyian yang tidak dapat dihilangkan melainkan perdampingan dengan Allah, padanya ada dukacita yang tidak dapat ditanggalkan kecuali dengan kegembiraan mengenali Allah dan ketulusan berhubungan denganNya, padanya ada kegusaran yang tidak ditenangkan melainkan bersama Allah dan kembali kepadaNya, padanya ada api kedukaan yang tidak dapat dipadamkan melainkan redha dengan perintah, larangan dan ketentuan Allah, menghayati kesabaran sehingga bertemuNya, padanya ada kefakiran yang tidak dapat ditampung melainkan dengan cinta dan penyerahan diri kepada Allah, sentiasa mengingatiNya, keikhlasan yang benar kepadaNya”.


~terima kasih Ya Allah. ujianMu mematangkan diri ini~ :')

keresahan hadir menghuni jiwa
pada siapa aku harus berserah..
pada siapa aku perlu mengadu..
diluahkan pada insani 
tapi ternyata masih tidak membantu...
aku jadi buntu.resah tak menentu..
aku rupanya terlupa....
ada Allah yang sangat menyayangiku
ada Allah yang Maha Mendengar
Dia tempatku mengemis kasih
Dia tempatku mengadu 
ternyata Dia sentiasa setia bersamaku.
cuma aku yang buta menilai setiap ujian dan nikmat yang diberikan
adalah tandai nilai kasihNya padaku..
hanya padaNYa kudamba ketenangan hakiki...

Selangkah aku mendekat, seribu langkah DIA merapat. Dan akhirnya... aku yakin... suatu saat nanti, akan ada DIA di hatiku dan di hatimu jua.dan kita akan terus mengemis kasih...aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar ada DIA di hatiku. Aku belum sampai ke tahap mencintai-NYA tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintai-NYA. Justeru, kerana belum ada DIA di hatiku, hidupku belum bahagia, belum tenang, dan belum sejahtera. Aku akan terus mencari. Aku yakin ALLAH itu dekat, pintu keampunan-NYA lebih luas daripada pintu kemurkaan-NYA.

"Dialah Tuhan yang menurunkan ketenangan ke dalam hati orang yang beriman, supaya keimanan mereka makin bertambah daripada keimanan yang telah ada. Kepunyaan Allah tentang langit dan bumi, dan Allah itu Maha Tahu dan Bijaksana." (Surah Al-Fath: 4)
sesungguhnya ketenangan itu hanyalah milikNYA. jangan pernah putus harapan! :)


0 Comments posted :

Post a Comment