♥ Nur Fazlina Humayra ♥
:)
Saturday, February 25, 2012 • 9:02 PM • 0 comments

"Demi MASA, sesungguhnya manusia itu dalam KERUGIAN kecuali orang-2 yang BERIMAN dan BERAMAL SOLEH dan mereka pula saling memberikan PENGAJARAN tentang kebenaran dan kesabaran."
(Surah Al-'Asr : 1-3)

Firman Allah SWT di atas jelas memberi AMARAN pada kita sebagai hamba-Nya, sia-2 sahaja bagi hidup sesiapa yang tidak pernah MEMANFAATKAN masa yang terluang tanpa mengerjakan sesuatu perkara yang BERFAEDAH,! Perlu diingatkan, jangan mempersiakan peluang yang ada ini,! Jadilah MANUSIA/HAMBA yang BIJAK dalam menguruskan masa dan sentiasa mencari peluang untuk :
1~ MENAMBAH ILMU DUNIA
2~ MENAMBAH ILMU AKHIRAT

Dengan ILMU, seseorang akan dapat menemui KEJAYAAN dan KEBAHAGIAAN HAKIKI,.. Kerana kejayaan itu bukan destinasi,
ia adalah satu PERJALANAN untuk bertemu dengan-Nya. Dengan ILMU juga, kita dapat membezakan yang mana baik dan yang mana buruk, kita tidak akan terpesong dari landasan-Nya jika kita beramal dengan ILMU yang kita peroleh itu.


>>>Pesanan untuk diri ini dan tak lupa juga kpd SAHABAT-2 :
"Allah mencintai orang-orang yang BERTAQWA tetapi Allah LEBIH MENCINTAI REMAJA yang bertaqwa...."
(Saidina Ali)


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link