♥ Nur Fazlina Humayra ♥
~ p.e.r.m.i.n.t.a.a.n ~
Saturday, January 14, 2012 • 1:30 PM • 0 comments




                                                             sering manusia meminta;
meminta kehendak dan keperluan masing2..
tapi... adakah kita juga buat apa yang dimintaNya?
adakah kita ikhlas dalam membuat apa yang disuruhNya?

semua persoalan itu terletak dalam hati masing2~

hati ini telah disentuh olehNya;
tentang permintaan yang selalu aku mahukan;
permintaan yang tak pernah putus-putus diharapkan;
permintaan yang boleh membuat hati manusia gembira dan ceria~


hati ini diketuk sekali lagi olehNya;
aku meminta? tapi..permintaan olehNya adakah sudah aku lakukan?
permintaanNya yang sudah jelas dimata semua;
permintaanNya yang mudah untuk dilakukan oleh semua manusia~


senangnya engkau meminta wahai manusia;
senangnya engkau tersenyum dengan permintaan;
tetapi PENCIPTAMU sedih;
bukan sedih manusia meminta;
tapi sedih kenapa manusia tidak lakukan apa yang AKU minta?

Dia hanya mahu manusia menjadi seorang khalifah di bumi;
Dia hanya mahu kita beriman denganNya~

"Aku tidak menciptakan jin dan manusia, melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku" [surah Az-Zariyat ayat 56]

bergenang air mata apabila mengingatkan permintaanNya yang belum lagi aku tunaikan;
sungguh kerdil aku padaMu~
malunya aku padaMu~

walaupun Engkau memakbulkan doa-doa hambaMu;
terima kasih Allah;
dan Engkau membalas cinta lebih besar daripada manusia;
aku akan cuba bersungguh-sungguh untuk mencapai yang termampu;
yang hanya mampu aku lakukan dengan nikmat yang telah Engkau berikan~


~ b.e.r.d.o.a ~


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link