♥ Nur Fazlina Humayra ♥
Ku Berubah Kerana Allah,Bukan Kerana Manusia
Friday, September 23, 2011 • 4:55 PM • 0 comments

✿.✿ بسم الله الرحمن الرحيم ✿.✿
saat ini hatiku terpikirkan sesuatu yg x pernah ku terpk...
hmmm....perlukah aku luahkan disini??????
~sekadar perkongsian bersama~


diri ini rindukan perubahan,
aku cuba untuk lakukan yg terbaikkk,
tapi,aku belum puasss dgn aper yg aku lakukan,,
kdg2 rase diri ini,,,,yg paling hina di sisi ALLAH,,,
aku x ingin merebut perhatian manusia,,,
aku x ingin diperhatikah olaeh manusia,,
cukuplah ALLAH tempat aku tarek perhatian,,,
kerana,sekiranya aku hanya inginkan perhatian manusia,
apa yg aku akan dapat???
kekayaan,?kepujian?kedudukan?semuanya kepentingan dunia,,,
aku x mahu semua itu,
sekiranya allah tujuan hidupku,
sekiranya allah matlamat ku,
sekiranya allah segalanya bagiku,,,
insyallah,hidupku sentiasa dalam keredhaanya,,,:)
itulah yg aku mahukan dlm hidup aku,,,
tapiii,,,,,
sekiranya semua itu tidakkk...
nauzubillahmin zallik.....
ya allah perbaikilah agamaku,,yg merupakan pengawal urusanku,,perbaikilah duniaku yg merupakan tempat hidupku,,perbaikilah akhirat ku yg merupakan tempat ku kembali& dan jadikan lah kehidupan ini sebagai tambahan dalam setiap kebaikan...serta jadikan lah kematian sebagai istirehat bagiku daripada segala kejahatan..insyallah  moga perubahan2 yg allah berikan kpda kita dslsm kehidupan ini hanya lah kehidupan ke arah kebaikan semata-mata....

 kuatlah duhai iman,,
bermujahadahlah dalam setiap perkara,,
Allah tawu apa yg kau cuba lakukan,,,
Allah tawu niat hamba2 nya,,
ku cuba untuk menegur rakan2 ku,,
tapi,aku mencari jalan terbaikk untuk menegur mereka,,
agar mereka menerima teguran ku dengan baikk,
agar mereka tidak tersinggung,,
agar mereka mengerti apa ertinya kehidupan,,
tapii,,,
sebelom2 nie,,aku pernah menegur seorang rakan ku ini,,,
pada mulanya dia boleh terima teguran aku tuhh,,,
aku nampak perubahan yg dia lakukan,,,
tapii,,,itu hanya sementara...
tapii insyallah,,,
aku yakin rakan ku akan bersungguh2 tok berubah,,,,,,,,,insyallah...aminn..:)
diriku,,
apa kurangnyer,,,
banyak kelemahan,,,
pernah sekali ketika diriku "down"
aku sendiri tidak dapat mengawal diriku,,,
aku x mampu bertahan,,,
saat itu aku jumpa seorang "pemujuk"yg  berdampg denganku,,
sudah lama pemujuk tuhh wujud dalm diri manusia...
itulah dy satu makhluk bernma "TANGISAN"
HAkikatnya menangis itu adalh satu pujikan untukk diri,,,
tetapi jgn lah mengs seperti org biasa,,,
menangislah sambil berpk..
berpk tntg masalh yg dihadapi,,,
ujian yg sedang ditanggungi
jika ada apa2 masalah yg tersimpan didalam hati,,
keluarkan semua bersama tangisan yg mengalir,,
itulah yg kulakukan,,,
mengs bkn untuk melemhkan keimanan,,
mengs adalah untuk melapangkan jiwa,,
ambil peluang semasa kita mengs,,
untuk rasa kerdil dihadapan allah,,
mudah-mudahan dengan terhapusnya egoo kita,,
ALLAH mendamaikan jiwa,,,
melapangkan hatiii,,
dan memberikan ketenangan,,
dan jalan keluar kepada masalah kita,,:)


ikhlas dariku,,,,semoga diriku dan semua org yg mengenali diri ini akan berubah dari keburukan ke kebaikan...insyallah...amiin.....FII AMAN ALLAH..(:


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link