Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Sunday, September 4, 2011 | 9:31 PM | 0 Lovers



Kalau anda senyum walaupun ketika sedang bersedih dan berduka, sebenarnya anda sedang berusaha meringankan beban dan mengetuk gerbang kebahagiaan yang anda cari.

Sekali-kali jangan berfikir dua kali untuk tersenyum, kerana dengan tersenyum bermakna anda sedang menghidupkan semangat dan kekuatan yang ada dalam didiri anda. Jangan bermurung dan bermasam muka kerana ia akan menekan kekuatan itu, sedang menekannya bererti anda membuat dirimu menderita. Senyuman yang anda beri tidak akan membahayakan anda! Tetapi sebaliknya, ia akan menarik segala kebaikan. Bercakaplah dengan orang di sekeliling anda dengan bahasa kalbu (senyuman). Bibir yang paling indah dan menarik ialah ketika ia melontarkan senyuman.

Ada ungkapan yang menyebut bahawa "senyuman itu merupakan satu kemestian dalam pergaulan." Bergaul bermakna berkomunikasi dengan baik, dan hidup bermasyarakat memerlukan kemahiran tertentu yang mesti ada dalam diri anda. Satu daripada ialah pandai dan mahu tersenyum. 

Apabila anda tersenyum kepada orang lain, bermakna anda sedang memberi kebahagiaan. Senyuman dapat menyuntik perasaan optimis dan damai di hati orang lain. Sebaliknya, jika anda tampil dengan wajah bengis dan murung bermakna anda telah menyeksa dan mengganggu hati mereka. Sudah pasti anda tidak suka menjadi punca kesedihan kepada sesiapapun.

Sesuatu yang sudah berlaku telah berlalu, dan sekarang adalah giliran anda untuk berbuat. Optimislah, meskipun anda berada di tengah-tengah badai dan angin taufan. Sesungguhnya selepas kesusahan itu akan ada kemudahan.

Jangan berputus asa menyaksikan peredaran hari
kerana ia adalah ketetapan dan ketentuan Allah
Emasmu adalah agamamu
perhiasanmu adalah budi pekertimu
dan hartamu adalah sopan santunmu
Memadailah Allah sebagai penolong kami
dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung.

aku akan cuba.........walaupun hati nie hanya allah yg tawu betapa skt dan sedihh nyer......:) 


0 Comments posted :

Post a Comment