♥ Nur Fazlina Humayra ♥
kalau engkau kawan !
Wednesday, August 10, 2011 • 4:48 PM • 0 comments



Kalau engkau kawan,
Utamakan kawan lebih dahulu daripada dirimu,
Bantulah dia di waktu dia kesusahan,
Setidak-tidaknya tunjukkan simpati,
Serta lahirkan rasa sedih di waktu kesedihannya,
Bantulah lebih dahulu sebelum dia meminta,
Tanda kita peka dengan kehidupan mereka,
Bahkan keluarga mereka juga kenalah jaga,
Ambillah berat tentang kehidupan mereka,
Bagai mana makan minumnya,
tempat tinggalnya,rumahnya,
sakit pening dan kesusahannya,
Begitulah sifat atau watak,
Kawan terhadap kawan.


“Semua penulis akan mati, hanya karyanya yang akan terus abadi. Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagaikan dirimu di akhirat nanti” -Saidina Ali Bin Abi Talib-
-NurFazlinaHumayra-


Aku bukan malaikat. Dia bukan nabi. Kau bukan tuhan. Kita cuma manusia biasa. Cukuplah Allah saja yg tahu niat aku. Tak perlulah kau nak tahu.Aku bkn sesetia Khadijah.Aku bkn setakwa Fatimah.Aku bukan sepintar Aisyah.Aku bukan sehebat Sumayyah.Aku hanyalah pendosa tanpa noktah.
Diary About Link