Navigation : Home | Facebook | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older


PLAY HERE


❝ Someone Like U ❞



Monday, May 30, 2011 | 10:38 PM | 0 Lovers
KENAPA aku?


kenapa aku sering diuji?

firman Allah taala : apakah manusia mengira bahawa mereka dibiarkan sajamengatakan;"kami telah beriman"sedangkan mereka tidak diuji? (SURAH AL-ANKABUT:2)

kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan?

firman Allah taala : baloh jadi kami membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, sesungguhnya Allah amat mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (SURAH AL-BAQARAH :216)

kenapa aku diuji ujian seberat ini?

Firman Allah taala : Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. (SURAH AL-BAQARAH :286)

bagaimana kan aku hadapi ujian ini?

firman Allah taala : dan mintalah pertolongan dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada org2 yg khusyuk. (SURAH AL-BAQARAH : 45)

Silent Home

apa yang aku boleh dapat dari semua ini?

firman Allah taala : sesungguhnya Allah telah membeli dari orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan (bayaran) syurga untuk mereka...(SURAH AT-TAUBAH : 111)


kadang-kadang bermacam-macam soalan yang menerjah ke benak dan meronta-ronta di hati inginkan jawapan..
ternyata jawapan itu telah lama terukir indah dalam mukjizat paling berharga buat kita sebagai seorang hambaNya.

sayangi dan cintailah Al Quran..
Petunjuk SepanjanG jaLan..


MAHA HEBAT PENCIPTA SEKALIAN ALAM!!!!


0 Comments posted :

Post a Comment